Obsah třídní schůzky
25.11.2022 14:44
Třídní schůzka dne 24.11. 2022, 3.B, Petra Havlíčková
1.Prezence (podepsat)
2.Zpráva třídního důvěrníká
3.Vzdělávání:
ČJ
- Zatím by děti měly umět: tvrdé, měkké, párové, velká písmena, poznat sloveso, podstatná jména, spojky a předložky (někdo pozná i zájmena a přídavná jména), větu jednoduchou a souvětí (podle počtu slovesných tvarů), slova souznačná, opozita, mnohoznačná…
- Procvičování pravopisu – doděláme PS z 2. ročníku
- Prosinec – vyjmenovaná slova
- Každé pondělí zkouším čtení (v současné předvánoční a bruslařské sezóně je to mírně narušeno)
- Každé pondělí – diktáty (někdy se mohou děti připravit, někdy píšeme text, který se vztahuje k aktuálním událostem)
- Každé pondělí – čtenářský klub (nejlépe vlastní rozečtenou knížku, kdo nemá, může si knihu půjčit z knihovny, jsou stanovena pravidla, je potřeba pravidla dodržovat). Děti se na hodinu těší, dokonce mě překvapilo, že chlapec, který neměl příliš o čtení zájem, si nyní sám a rád čte a ještě se omlouvá, jestli to nevadí.
- Každé úterý - skupinová práce (čtení Sísa Kyselá) se osvědčila, děti spolupracují, umí hledat odpovědi, po Vánocích Pipi Dlouhá punčocha
- Každá středa – sloh (čtení + psaní osnovy + úkol vyplývající ze čtení)
- Pátek – pokud to půjde, spojíme Sloh s Naším světem
MA
- Je nutno, aby se děti naučily násobky!!!
- Je nutno, aby děti ovládaly sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes desítku!!!
- V druhém pololetí začínáme čísla do tisíce!!!!
- Nadále procvičujeme písemné sčítání a písemné odčítání!!!
- Závorky + přednost početních operací
- Geometrii zanedbáváme – ve 2.pololetí ji budeme dělat intenzivněji
NS
- Sešit se zápisy (když někdo chybí, je potřeba, aby si zápisy dodělal)
- Používáme videa, četbu, obrázky, vše okolo
- Známkuji za aktivitu – kresba Moje město, kresba Moje země (kdo přijde, že to nestihl, zbytečně si ničí možnost skoro zadarmo si zlepšit známku!!!!
- Téma ČR, Praha – v lednu opakování (hledání v mapě)
- V 2. pololetí – látky kolem nás (pokusy), Zdraví, Rodina, Vesmír + spojení s ČJ (sloh, pověsti)
PV, VV
- Kdo nedodělává, nemůže mít jedničku (výchovné předměty jsou známkovány hlavně za aktivitu)
- Někteří neodevzdávají včas, nebo řeknou, že nemůžou výkres najít…
(budu kontrolovat docházku z TK a pokud dítě bylo přítomno a výrobek neodevzdá, dostává horší známku!!!)
- Děti si mohou půjčovat pomůcky, ale moc s tím počítají
HV
- Známky za zpěv v pololetí (děti měly možnost si píseň vybrat)
- Zpěv na Vánoce bude známkován
AJ
- Absence paní učitelky v jazykové třídě
- Nejazyková třída – paní učitelka Sechovcová chválí!
- Některé děti nenosí úkoly
- V jazykové třídě některé děti hlučí, nedávají pozor (moje vlastní zkušenost)
TV
- Výkonové testy
- Od ledna – švihadlo (děti by měly trénovat, kotoul vpřed, skok na kozu z můstku, šplh, příprava na atletiku – skok do dálky, člunkový běh
- Na jaře atletika (běh 60 m, hod do dálky, skok do dálky…)
- O plavání zatím nic nevím
- Bruslení bude známkované
Domácí příprava:
- Splnění úkolu není problémem rodiče!!!
- Pokud rodič zkontroluje správnost úkolu, je to lepší pro rozvoj dítěte.
- U některých úkolů bych byla radši, kdyby dítě s rodičem spolupracovalo (rodič pouze dohlídne, NEBUDE ÚKOL ZA DÍTĚ PLNIT!!!)
- Úkoly dávám kvůli zpětné vazbě, očekávám, že mi dítě dá vědět, zda úkol samo zvládlo
- Týdenní úkoly ze čtení nejsou některé děti schopny splnit, potřebují pomoc dospělého.
- Pokud dítě úkol splnit nestačilo, omluví se a dodělá později.
- Při kontrole počtu odevzdaných sešitů očekávám, že děti budou reagovat na přečtení svého jména
- Při absenci delší než tři dny:
zajistit si přísun učebnic a pracovních sešitů reagovat na pokyny na WA domlouvat se s ostatními rodiči,
látku, která by na výklad byla pro rodiče těžká, mohou nechat na školu, nemusí byt doplněno všechno v PS, pokud dítě látku ovládá
pokud je dítěti už lépe, mohlo by dělat, abychom ve škole nemuseli začít znovu od začátku.
Jiné:
- Dětem chybí pomůcky na geometrii (30 cm pravítka, trojúhelník pravoúhlý, kružítka), pomůcky mají mít uložené v sáčku u lavice, některé děti si neustále ke mně chodí půjčovat pravítka.
- Dětem chybí podložky!!!
- Zapomínají odevzdávat práce k hodnocení (některé děti to dělají i záměrně)
- U některých dětí chybí klasifikace (díky častým absencím), pokud to tak přetrvá do pololetí, může se stát, že dítě bude zkoušeno do tří dnů po nemoci.
- Rodiče nečtou WA!!!
4.Chování:
- Nejsou agresivní, dovedou si prohlížet, kreslit, hrát, dodělávají sešity, hrají karty…
- Dovedou naslouchat čtenému textu, dovedou sledovat výklad, dovedou sledovat film
- Jakékoliv náznaky šikany mi dítě sdělí, popřípadě mi rodič dá vědět, abych mohla zjednat nápravu
Ostatní:
- Sběr bude až na jaře
- Ukulele v druhém pololetí + zpěv
- Doučování nárazově po domluvě
- Peníze na SRPZŠ 450 Kč
- Sponzorské dary na výlet?
Akce:
- Pondělí 5.12 – Mikuláš (domluvit se s maminkami na penězích
- Stromeček (před Mikulášem) – Smítkovi?
- Dárečky, které si děti budou dávat – budeme losovat, kdo, komu dá
- Čtvrtek 15.12 zdobení stromečků u Pampelišky + výstava Betlémů (10 Kč s sebou)
- Úterý 20.12. koncert na zámku (30 Kč z pokladny)
- Dárky pod stromeček (koupím za sponzorské dary – knihy, hry, stavebnice)
- Středa 21.12. bude poslední den – děti budou rozdávat dárky, cukroví…besídka, zpívání, hry
- Čtvrtek 22.12. ředitelské volno
- V lednu na začátku opakování – ukázka toho, z čeho bude písemka…druhý týden v lednu písemné práce
Aktuality